نقش مهماندار در تشریفات

در یکی نگاه کلی، مهماندار مراسم در یک مناسبت، به عنوان میزبان عمل می­‌کند. وظایف او به نوع رویدادی که میزبان آن است بستگی دارد. از آنجا که نقش وی به خوبی مشاهده می­‌شود، رفتارش مستقیماً بر روحیه مهمانان، پذیرایی و حسی که در محیط ایجاد می­‌کند، تأثیر می­‌گذارد. مهمانداران ماهر، به طور موثر دستور کار را کنترل می­‌کنند تا یک رویداد به راحتی پیش رود.

مهمانداران تشريفات تهرانی شریعتی

یکی از گروه­‌های تخصصی و حرفه‌­ای در حوزه اجرای تشریفات، گروه تشریفات تهرانی شریعتی است که با سابقه‌­ای حدود نیم قرن، در برگزاری مراسم‌­های عقد و عروسی و یا سمینارها و همایش­‌های دولتی و خصوصی در کیفیتی عالی اقدام نموده و توانسته است با بهره­‌گیری از تیم مهماندار خبره و حرفه‌­ای خود و استفاده از متدهای روز دنیا و متناسب با فرهنگ کشور ایران، نامی آشنا در این حوزه باشد.

یکی از نکاتی که می­‌توانید در این گروه به خوبی درک نمایید، این است که ارائه خدمات رویدادها، در بهترین کیفیت بوده که در کنار مدیریت عالی این مجموعه، مهمانداران نقش موثری را در ایجاد رضایت و اعتماد مشتریان ایجاد کرده‌است که برای دریافت اطلاعاتی بیشتر می­‌توانید با گروه تشریفات تهرانی شریعتی تماس بگیرید.

 

مسئولیت مهماندار در مراسم های مختلف

 

مسئولیت‌های اصلی

برای آن که بتوان خدماتی شایسته و در سطح عالی به مشتریان ارائه نمود، باید نکاتی را در نظر داشت. به طور معمول، مهمانداران زودتر از موعد خود را برای یک رویداد آماده می­‌کنند و متناسب با مناسبت و رویدادی که قرار است اجرا شود، برنامه‌­های مختلفی را اجرا می­‌کنند. میهمانی عروسی می­تواند در محیط باغ باشد در حالی که کنفرانس تجاری در اتاق جلسات هتل برگزار شود.

دستور کار در هر نوع رویداد نیز متفاوت است و همچنین شرایطی که مهماندار با آن روبرو می‌شود، نیز دارای تفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، در یک جشن عروسی، مهمانداران ممکن است مجبور باشند با توجه به وقت، برگزاری برنامه و موسیقی را مدیریت کرده وگاهی میکروفون را از یک مهمان دور کند.

این رویداد همچنین رفتار مهمانداران را مشخص می­‌کند. اگرچه مهماندار می‌­تواند در یک مراسم عروسی و جشن­‌های مناسبتی، شوخ طبع باشد، اما باید در یک همایش کاری چهره­‌ای رسمی­‌تر را ارائه دهد. اگر بخواهیم لیستی از وظایف مهماندار داشته باشیم، می توانیم به مواردی این‌چنین اشاره کنیم.

این وظایف می‌­تواند شامل کمک به برنامه‌­ریزی، آماده‌­سازی و سازماندهی رویدادها، مدیریت آشپزخانه و خدمت به پرسنل، پذیرایی و هدایت میهمانان به سمت صندلی­‌های­شان، پاسخ­‌دادن به سوالات و رسیدگی به نگرانی‌­های مهمانان به روشی جذاب و مودبانه، اطمینان از تمیزبودن فضای رویداد قبل و بعد از رویداد، بررسی مجدد کلیه اقدامات ایمنی بهداشتی و مهارت کارکنان در پروتکل­‌های اضطراری، ایجاد فضای مثبت و آرام برای ایجاد لذت بیشتر در مهمانان، ارائه سلام و احترام مودبانه به میهمانان هنگام ورود و یا خروج از محل برگزاری و هماهنگی تیم‌­های مختلف و اطمینان از همکاری­‌های منظم باشد.

 

ارائه خدماتی شایسته توسط مهمانداران

 

کیفیت ارائه خدمات مهماندار

ویژگی‌­های مهم برای مهماندار وجود دارد که شامل تعاملات دوستانه، احساس شوخ­‌طبعی، مهارت­‌های تبلیغات، توانایی آرامش افراد و توانایی بداهه نوازی است. همچنین، از آنجا که ممکن است هر اتفاقی در یک رویداد رخ دهد، مهمانداران باید بتوانند به سرعت در برابر شرایط اضطراری و بحران واکنش نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر وضعیت خطرناکی ایجاد شود، باید آماده باشند تا مهمانان را در اجرای روش‌­های ایمنی آماده کرده و برای آرامش آنها تدابیر لازم را انجام دهد. آن چه که روشن است این است که مهماندار رویدادها، میهمانان را در کارهایی مانند ضیافت، مراسم، کنفرانس و مهمانی‌­ها مدیریت می‌کنند. آنها به برنامه‌­ریزی و سازماندهی رویدادها کمک می­‌کنند و اطمینان حاصل می­‌کنند که همه چیز در تمامی روز به خوبی انجام می‌­شود. استقبال از میهمانان، پاسخگویی به سوالات و ارتباط با پرسنل پشتیبانی، بخشی از وظایف آنها است.

بسیاری از گروه­‌های تشریفاتی، به دنبال مهماندارانی هستند که بتوانند به خوبی از پس وظایف خود برآیند. زیرا آن­ها اولین کسانی هستند که میهمانان در مراسم و رویدادها با آن ها روبرو می­‌شوند و نقش موثری در ایجاد حس رضایت و آرامش میهمانان دارند.

مهماندار در رویداد وظیفه مدیریت پذیرایی و کارمندان آشپزخانه، تهیه ترتیب صندلی‌­ها و برآورده‌­سازی درخواست­‌های میهمانان را بر عهده خواهد داشت، این در حالی که غالباً ساعت­‌های طولانی را مشغول کار و فعالیت در رویدادها می­‌باشد. مهمانداران درجه یک باید بتواند برای مدت طولانی بایستند، راه بروند و در محیط­‌هایی شلوغ در نهایت آرامش بر امور مراسم تمرکز کند. افراد ایده‌­آل در این حوزه، قادر به برقراری ارتباط با افراد از زمینه‌­های مختلف و حفظ وجهه حرفه‌­ای خود در همه زمان هستند.

 

 

مزیت مهمانداران حرفه ای در تشریفات سالن ها مهماندار

 

شرایط شخصیتی مهماندار

یک مهماندار خبره و حرفه­‌ای می‌­بایست تجربه در بخش مهمان­‌نوازی یا خدمات به مشتری را داشته باشد. به طور معمول این گونه افراد توانایی پیش‌بینی مشکلات و برنامه‌­ریزی‌­های احتمالی در چنین شرایطی را داشته و از مهارت­‌های بین فردی و ارتباطی عالی برخوردار هستند. همچنین در رویدادها دارای رفتاری جذاب و نگرشی مثبت بوده و انعطاف‌‍­پذیر و قابل دسترسی است.

اگر می­‌خواهید به عنوان یک مهماندار حرفه­ای مشغول به کار شوید، لازم است که به خوبی از مهمانان استقبال کنید. البته افراد ممکن است به طور موقت بروند و سپس برگردند. این ممکن است گیج­‌کننده باشد. غالباً، یک مهمان جدید حالت گیجی روی صورت خود را نشان می دهد و منطقه را اسکن می کند تا تصمیم بگیرد که به کدام قسمت برود.

 

بررسی ارائه خدمات و سرویس مناسب در تشریفات مهماندار

 

همچنین متناسب به تعداد مهمانان، ممکن است بخواهید نحوه سرو شام را اعلام کنید تا میهمانان مطلع شده و همه چیز روان پیش رود. در این روند، نقش شما به عنوان یک مهماندار می‌تواند بسیار موثر باشد. به خاطر داشته باشید حضور یک مهماندار حرفه­‌ای و مسئول در اجرای مراسم و رویدادها می­‌تواند نظم و آرامش زیبایی را در اجرای تمامی فرآیندها ایجاد کند.

اگر مراسم عروسی، عقد یا نامزدی در پیش داشته و به دنبال گروهی حرفه­‌ای در برگزاری تشریفات هستید، می‌­توانید از خدمات برجسته و ممتاز گروه تشریفات تهرانی شریعتی استفاده کنید و به آسانی خاطراتی زیبا و ماندگار را برای خود رقم زنید. تیم مهمانداری این گروه، آموزش‌دیده بوده و به خوبی بر وظایف خود متعهد می‌­باشند.

 

مقالات مرتبط :

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید