۷ ترفند برای تهیه لیست مهمانان عروسی

تهیه لیست مهمانان عروسی

تهیه لیست مهمانان عروسی

بعد از عروس و داماد در مراسم عروسی وجه مهم مهمان ها هستند. مسلما هر کدام از طرفین خواهان این هستند که این لحظات با شکوه و خوش زندگی خود را کنار کسانی که دوستشان دارند و در زندگی آنان جایگاهی مهمی دارند برگزار نمایند تا از برای آنها خاطره خوشی ساخته باشند.

در نگاه اول فراهم کردن لیست مهمانان کار ساده ای به نظر می رسد. اما وقتی پای عمل در میان می آید می بینید که در کنار تمام کارهایی که باید برای تهیه مقدمات عروسی انجام دهید، نوشتن لیست مهمانانی که باید در تالار پذیرایی عروسی حضور داشته باشند، نیاز به در نظر گرفتن جزئیات زیادی دارد و به آن راحتی که فکر می کردید نیست. در این مقاله ترفند هایی را گرد آورده ایم که به شما در تهیه لیست مهمانانتان کمک می کند.

اول همه فکر می‌کنید تهیه لیست مهمان های عروسی کار راحتی است اما در حقیقت نیاز دارد تا جزئیات خیلی زید و ریز را مد نظر بگیرید ئ هنگامی که وقت به نوشتن لیست می‌رسد ان موقع متوجه سختی کار می‌شود. پیشنهاد می‌کنم این مقاله را مطالعه کنید تا با ترفند های نوشتن لیست مهمانان به خوبی آشنا شوید.

برای تهیه لیست ابتدا مقدار مودجه خود و سپس مقدار کمکی که اطرافیان بری برگزاری مراسم می‌کنند را مد نظر بگیرید، این گونه می توانید در تعیین تعداد مهمان ها سنجدیده تر عمل کنید.

۱- نوع و سبک عروسی خود را مشخص کنید.

در قدم اول ابتدا تصمیم بگیرید چه سبک عروسی را مد نظر دارید و حتما با همسر خود در این باره صحبت کنید و نظر او را نیز جویا شوید. ببینید می‌خواهید یک عروسی شیک مجلل در یک تالار مجلل بگیرید یا یک عروسی خودمانی انتخاب کنید که می‌خواهید در فصلی عروسی بگیرید که تعداد عروسی زیاد است(به عبارت عامیانه فصل عروسی) و یا در فصول دیگر ببینید شام مفصل و غذا های متنوع لازم است یا اینکه غذای ساده و خودمانی. در واقع با مشخص کردن موارد بالا شما می‌توانید بودجه خود را با تعداد مهمان ها هماهنگ سازید.

۲- با والدین تان صحبت کنید.

در قدم اول تهیه لیست اسامی دعوت شدگان به مراسم خود از والدین خود کمک بگیرید و بپرسید آنها مایل به دعوت چه کسانی هستند؟. اما قبل از صحبت به انها سبک و دیدگاه و همچنین بودجه مورد نظر برای برگزاری مراسم را اطلاع دهید.

حتما لیست را مجددا مرور کنید تا خدایی نکرده کسی از قلم نیفتد و بعدها موجب دلخوری نشود.

۳- یک لیست A از مهمانان اصلی عروسی و یک لیست B در دسترس داشته باشید.

لیست را دسته بندی کنید در قدم اعضای خانواده، فامیل و دوستان مه حتما حتما باید دعوت شوند را در لیست قرار دهید.حالا برگردید به سراغ لیست اول اگر تعداد مهمان های لیستA کمتر از لیست یک بود در اینصورت مهمان هایی که حضور انها خیلی الزامی نیست را داخل لیست B  قرار دهید این لیست اقوام دور و همکاران شما و … می‌توانند بهتر است وقتی می‌خواهید همکاران را در لیستB قرار دهید کل همکاران را در آن لیست بگذارید تا بعدها باعث کدورت و دلخوری نشود.

۴- تعداد افراد اضافه شده را محدود کنید.

حتی همراهانی که با دعوت دوستان خود همراه آنان هستند را محدود کنید این موضوع باید کاملا تحت کنترل و زیر نظر شما باشد. زیرا پذیرایی از افرادی که تا به حال با انان ملاقاتی نداشته اید سخت است.

۵- مهمانان خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید و برای هر کدام کد رنگی تهیه نمایید.

بهتر است مهمان خود را با کد های رنگی گروه بندی کنید گروه خانواده شما، خانواده همسر، دوستان (دوستان دوران کودکی، دوران مدرسه، دوران دانشگاه در گروه های مختلف بگذارید) اینگونه هم در زمان خود صرفه جویی می‌کنید و هم اینکه درصد از قلم انداختن و فراموش کردن کسی خیلی کم است.

۶- از لیست مهمان خود استفاده های مفید کنید.

می‌توانید از لیست به چندین نحوه استفاده کنید مثلا برای هدیه ها یا برای ادرس ها و ….. . شماره گذاری کنید! این کار و از مهمان هایتان بخواهید به شما اطلاع دهند که می‌توانند در جشن حضور داشته باشند یا خیر اینگونه در صورت حذف شدن مهمان لازم نیست دوباره از اول ان ها را بشمارید.

۷- جشن را به خوبی برگزار کنید و لذت ببرید

همانطور که در بالا ذکر شد شما در مراسم خود کسانی را دعوت می‌کنید که دوستشان دارید و خواهان تقسیم شادی خود و ساختن یک خاطره شاد برای ان ها هستید پس ناراحتی ها و استرس را کنار بگذارید و از بودن در کنار عزیزان و تقسیم شادیتان با انان نهایت لذت را ببرید.